Salutació del president

Benvinguts a la nova web del Club Tennis Vic, un club que des dels seus inicis l’any 1948, es va fundar amb la finalitat de practicar i divulgar l’esport amb una vocació clara de servei a la societat, formant esportistes des de la base i participant en competicions a través de les seccions federades.

La pàgina web que en aquest moment esteu visitant vol ser una porta més per a la comunicació i relació entre el Club i els seus socis. Una finestra pels que s’hi acosten i puguin veure i viure l’esperit del CT Vic, la seva activitat i la manera de treball que ens mou a tirar endavant al dia a dia.

Volem facilitar la pràctica dels nostres esports, tant des de la vessant ciutadana o de lleure com en les seves vessants competitives. A través d’aquest portal, volem que socis, aficionats i simpatitzants trobin la informació que desitgin al voltant del nostre club, des de les últimes notícies relacionades amb el club, així com conèixer els horaris i les diferents activitats socials que es facin a les instal·lacions del CT Vic o que tinguin referència amb el nostre club.

Internet és la principal via de comunicació per arribar a qualsevol part del món i, per tant, el millor instrument per donar a conèixer l’important creixement que l’entitat està experimentant als darrers anys.

Us convidem a visitar la nostra pàgina web, així com les instal•lacions del club per conèixer-nos millor.

Sigueu benvinguts a aquest nou projecte.

Miquel Vilardell Ynaraja
President del Club Tennis Vic

La junta directiva

President
Miquel Vilardell i Ynaraja
Vicepresidenta
Anna Fàbregas i Badia
Secretari
David Oliva i Martinez
Tresorer
Joan Canadell i Vives

Vocal (àrea obres i serveis)
Miquel Vilardell i Ynaraja

Vocal (àrea comunicació)
Anna Fàbregas i Badia

Vocals (àrea social)
Marta Carreter i Mas
Josep Ferrer i Terradellas
Carme Sayós i Motilla

Vocals (àrea pàdel)
Marc Canals i Bover
Josep Orriols i Fàbregas

Vocals (àrea tennis i escola de tennis)
Josep Febrer i Terradellas
Marta Carreter i Mas
Lluís Sagués i Piella

Vocals (àrea de piscina)
Carme Sayós i Motilla

La història del Club Tennis Vic

Els precedents

A principis de segle, és a les cases d’estiueig i masies d’algunes famílies vigatanes on s’instal·len les primeres pistes de tennis (anomenades llavors lawn tennis), que eren concorregudes per amics i familiars. En una d’aquestes pistes particulars, es van formar les germanes Marnet, Mª Lluïsa i Lolita que van perfeccionar el seu tennis a Barcelona on, la MªLluïsa va esdevenir una llegenda.

Però va ser amb l’impuls de l’Esbarjo Dominical Marià (entitat esportiva-catequísta creada pel Bisbat de Vic a l’any 1913), que el tennis va prendre un to més popular. Fins i tot pels volts del 1930, i per iniciativa d’una colla d’aficionats, s’habilità la Plaça Braus de Vic com a pista de tennis que resultà tenir una més que notable qualitat.

El naixement

L’11 d’abril de 1948 s’inauguraren oficialment les instal·lacions situades al terreny del carrer Verdaguer (cedit de forma gratuïta pel Sr. Francisco Arumí i Fargas), en el mateix indret on hi havia hagut l’entitat “Vic Esport”.

La consolidació i maduresa

L’any 1960 el Club es va traslladar a les instal·lacions de l’Estadi, i és llavors quan s’aprofita per confirmar la seva inscripció a la Federació Catalana de Tennis i també a la Federació Espanyola de Tennis. A més, s’elaboraren els Estatuts, que s’han anat adaptant fins a l’actualitat.

Les instal·lacions actuals

L’any 1969 el Club va començar a funcionar amb 3 pistes de terra batuda. Després, se’n van construir 3 més d’una superfície que permetés jugar al tennis tot l’any i, seguidament, la pista poliesportiva amb els corresponents vestidors, el frontó, el frontennis, la piscina exterior i els vestidors generals. La resta de pistes es van anar construint als següents anys: 3 al 1971, 1 al 1974, una altre al 1975, 3 al 1976, 1 al 1977, 1 al 1982 i, finalment, a l’any 1985 es van completar les 18 que hi van arribar a haver. Avui en dia comptem amb 16 pistes.

El xalet es va començar a construir el 17 d’abril de 1972 i no es va inaugurar fins el 23 de juny de 1974. Des de llavors, les tasques de manteniment i embelliment del Club ha estat un dels principals objectius.

L’any 2002 es van construir 2 pistes de pàdel amb les parets de vidre que permet una visualització perfecte des de qualsevol localització; preservant de manera especial tot el seu entorn i aportant un respecte total a l’estètica de la zona enjardinada. L’any 2009 es van ampliar a 4 i, des del 2011, que en tenim 8.

L’any 2006 es van construir la piscina coberta i zona d’aigües (jacuzzi, sauna i bany de vapor). Amb aquesta nova instal·lació s’ha aconseguit ampliar els serveis als socis i sòcies.

Els presidents del Club Tennis Vic

Francesc Arumí Fargas