El nostre compromís

Un Club sostenible

Treballem de valent per fer del Club Tennis Vic un Club sostenible amb accions constants com ara reciclar totes les deixalles amb els diferents contenidors que tenim i d’aquesta manera estalviar residus. Estalviar energia en el consum elèctric de les pistes amb llums led i detector de presència als vestidors. Estalviar aigua. Tenim fonts, reg gota a gota a les pistes i reg automàtic controlat. Estalviar emissions convidant els socis sempre que sigui possible que facin a peu o amb bicicleta els desplaçaments, i reciclar pilotes i material divers. També tenim 25 bancs de polímer reciclat recuperat de la fracció d’envasos de la recollida selectiva. Unes actuacions que són un gran pas en el nostre compromís amb la lluita pel canvi climàtic apostant de manera ferma per les energies renovables i alhora per reduir les emissions de CO₂ a l’atmosfera. Al Club Tennis Vic tenim el distintiu de garantia de qualitat ambiental corresponent a la categoria de centres esportius.

Distintiu de Garantia de Qualitat Ambiental corresponent a la categoria de Centres Esportius que atorga el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, que acredita i reconeix l’esforç per millorar el nostre comportament  ambiental, més enllà del compliment de la normativa obligatòria vigent.

“Dones i esport. Totes juntes guanyem”

Des del Club ens comprometem a portar a termes accions sobre la conscienciació de la igualtat de gènere en l’esport.  “Dones i esport. Totes juntes guanyem” és el conjunt de les accions que hem creat per tal d’ informar, sensibilitzar i conscienciar les desigualtat de gènere. Que l’esport femení es pugui practicar en un ambient segur i que es respecti els drets, la dignitat i el respecte individual.

Aquesta campanya està formada per una sèrie d’accions social que es troben tot l’any que  pretén visibilitzar, sensibilitzar i prevenir qualsevol discriminació per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere.

• Dia de la dona
  • Exposició d’art d’Anna Benet
  • Ioga Conscient i empoderament femení
  • Xerrada de Berta Almató sobre la igualtat de gènere a la pista
  • Exposició fotogràfica de dones esportistes en la història del Club Tennis Vic

“Sumem capacitats”

El Club Tennis Vic és un Club solidari, sensibilitzat amb les persones que pateixen alguna deficiència i amb els col·lectius més desafavorits. Per aquest motiu treballem per l’eliminació de les barreres arquitectòniques i des de fa anys que treballa per millorar els accessos a les seves instal·lacions amb una aposta clara per la millora energètica i cura del medi ambient.

Altrament realitzar diferents activitats a través de la campanya “Sumem capacitats” per acostar l’esport a les persones més vulnerables i fomenta l’educació i la sensibilització. Una de les inquietuds del Club és fomentar un espai segur, on qualsevol persona de capacitats diferents pugui practicar l’esport. Donar eines per aconseguir que aquesta inclusió es realitzi de manera satisfactòria,  afavorint que trobin benestar en la pràctica esportiva.

El CTVic des de fa molts anys treballa per impulsar diversos projectes per a l’Educació Física Inclusiva en infants, joves i adults amb alguna discapacitat. Per aquest motiu realitzem accions com xerrades i tallers on tothom s’hi senti inclòs:

• Xerrada motivacional per Jordi Molas “Els Anys Guanyats”
  • Xerrada sobre la diversitat funcional en l’esport del tennis
  • Xerrada de superació esportiva amb Rosana Camprubí (discapacitat auditiva)
  • Clínic de tennis amb la Fundació Sant Tomàs
  • Clínic de tennis amb l’Institut Guttmann