El CTV acull el torneig ITF – Gran Premi Boada

Aquest cap de setmana arrenca la 21a edició del Torneig ITF M25 Vic 2025 – 6è Gran Premi Boada a les instal·lacions del Club Tennis Vic, amb l’inici de la fase prèvia. La fase final es disputarà a partir de dilluns i s’allargarà fins al 18 de maig.

Amb una dotació de 25.000 dòlars, el torneig forma part del calendari oficial del circuit mundial ITF i reparteix punts per al rànquing ATP. Hi competiran un total de 96 jugadors (64 en la fase prèvia i 32 en la fase final) en la modalitat individual, així com 16 parelles en la categoria de dobles. El torneig aplegarà representants de 20 països diferents, amb 9 nacionalitats al quadre principal.

Entre els inscrits, destaquen noms com Jay Clarke (ex-número 153 del món), Corentin Denolly (finalista a Vic el 2022), Lorenzo Giustino (protagonista d’un dels partits més llargs de la història de Roland Garros), i Daniel Dutra da Silva, amb més de 25 títols ITF. També hi serà present el català Nikolas Sánchez Izquierdo, actual número 330 del món, així com Max Alcalà, una de les principals esperances del tennis català. El torneig també comptarà amb joves promeses com Iliyan Radulov (ex-número 6 del rànquing ITF Junior) i Kilian Feldbausch (semifinalista de l’Australian Open Junior).

“El nivell serà molt alt. La fase prèvia ja serà molt exigent”, afirma Miki Moreno, responsable de l’Escola de Tennis del CT Vic. Pel que fa als tennistes locals, estan confirmats Roger Ordeig i Roger Ubals, del CT Vic, tot i que no es descarten noves invitacions a d’altres jugadors osonencs.

Durant la roda de premsa de presentació del torneig, Miquel Vilardell, president del CT Vic, va destacar que es tracta de “un dels primers tornejos internacionals que va tenir el club”, i que “ens permet posar en valor els tennistes professionals que venen a Vic i fer-nos gaudir de molt bon tennis”.

Per la seva banda, Eduard Comerma, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, va subratllar que “Vic és una ciutat esportiva gràcies a esdeveniments com aquests”. Des del Grup Boada, Miquel Boada va elogiar “la capacitat organitzativa del club” i va expressar la satisfacció del grup per col·laborar amb el torneig.

A més del tennis, el CT Vic ha preparat un seguit d’activitats paral·leles. Dimarts 13 de maig es farà un clínic / test de raquetes Wilson, amb la presència d’Alejandro Reguant i altres jugadors Wilson. El divendres 16 tindrà lloc una taula rodona FEMDEO i la conferència ‘Noves metodologies en l’entrenament del tennis: model basat en l’acció de joc’, a càrrec de Miqui Moreno i Ernest Baiget, moderada per Roger Amat.