El CT Vic innova amb una jornada lúdica i d’aprenentatge de competició tennística

Amb més de 70 nens i nenes de diferents edats, el Club Tennis Vic va tancar, el passat diumenge, una jornada lúdica en què els nens i nenes van poder jugar diferents partits en els quals el resultat no era important, sinó que “tots van poder compartir un moment d’aprenentatge tot disputant els partits”, expliquen des del club.

Aquestes jornades, que s’han realitzat durant dos caps de setmana entre les 2 del migdia i les 7 de la tarda, estaven dedicades als més petits que volen aprendre l’esport del tennis tot divertint-se. La jornada va permetre ensenyar les dues maneres diferents de puntuar en el tennis: en tie break i en jocs. A més, cada pista disposava de tècnics que ensenyaven la manera com cada alumne s’havia de comportar a la pista, felicitar el company, demanar perdó i saber començar i finalitzar un partit. “Els jugadors i jugadores es trobaven moltes vegades competint i no tenint clars conceptes bàsics de la competició” i amb aquesta jornada els alumnes han après els conceptes més bàsics com: el funcionament d’un partit de tennis; la millora de les habilitats psicomotrius a través del joc del tennis; l’ensenyament dels valors del fair play implícits al tennis a infants i famílies; la iniciació de la competició de forma amable sense donar importància al resultat i, sobretot, fomentar les etapes de pilota vermella, taronja i verda.

Aquesta activitat ha comptat amb diversos col·laboradors que han potenciat la participació gràcies a un sorteig de productes Intersport, entrades a PortAventura gràcies a Vic Viatges, 4 àpats al Secret del Vell i, finalment, un pack de benvinguda Veritas per a tots els participants, que a més van rebre una medalla. La jornada va ser un èxit i des del CT Vic apunten que “apostarem per més tornejos d’aquestes característiques”.