Adrià Mercadal s’incorpora al CT Vic per potenciar la competició de pàdel

Adrià Mercadal Berenguer és la nova incorporació de la temporada 2024-2025 al Club Tennis Vic. Formarà part de l’equip tècnic de pàdel del club. Amb un rànquing actual de 105 a la Premier Padel (lliga mundial de pàdel), “ens porta una proposta atrevida per a la competició i rendiment de l’escola de pàdel”, expliquen des del CT Vic. La seva figura complementarà l’equip tècnic del club, que està format per la responsable de l’escola, Maite Vila, i l’equip tècnic: Ingrid Planàs, Carlos Gilabert, Pius Quer, Gil Creus, Biel Cubí i Biel Camacho. Des del CT Vic “creiem que amb aquest equip trobarem un equilibri perfecte per oferir el millor nivell tècnic possible”.

La incorporació de Mercadal tindrà un paper important en els equips de competició, equips comarcals A i jornades lúdiques que organitza el club; a més, oferirà classes particulars per a socis i no socis de la comarca que ho desitgin. Des del Club Tennis Vic es fa una aposta decidida per a la temporada 2024-2025 per potenciar l’escola de pàdel. Aquesta aposta sorgeix de l’alt potencial de l’esport, una de les disciplines esportives amb més èxit i creixement en els darrers anys. Des del CT Vic es vol aprofitar la nova incorporació per apostar per tots aquells que vulguin competir i millorar el seu rendiment a la pista.

Qui és Adrià Mercadal?

Adrià Mercadal va començar a jugar a pàdel a les instal·lacions del CT Vic. Jugava a tennis a l’equip de competició. Un dia que venia de jugar a tennis, el director de l’escola de pàdel en aquell moment em va parar i em va dir si el volia ajudar a l’escola de pàdel i li vaig dir que sí. A partir d’aquell moment vaig començar a fer classes de pàdel amb ell aquí al CT Vic. Després vam fitxar Núria Rovira, que competia professionalment. I va ser gràcies a ella que em vaig endinsar encara més en aquest món del pàdel. Ella entrenava a Granollers i jo li vaig demanar un dia si podia anar a entrenar amb ella i així vaig començar, entrenant algun dia amb ella. Després em vaig posar a competir en algun torneig de la Federació Catalana i a poc a poc, anar entrenant, anar entrenant i anar competint. I va ser així com m’hi vaig començar a posar.

Què pot aportar al Club Tennis Vic?

Considero que la meva experiència com a jugador, que ha voltat pel circuit professional, i com a entrenador és molt valuosa. Des dels 17 o 18 anys he estat treballant en clubs com a entrenador, i crec que aquesta experiència és el que donarà valor als entrenaments amb joves que vulguin millorar tècnicament i tàcticament per a la competició.

Com veu el pàdel al club?

Veig el pàdel aquí al Club Tennis Vic amb molt potencial. Hi ha molta massa social i els socis tenen moltes ganes d’aprendre, de formar part d’esdeveniments i de jugar tornejos tant en l’àmbit social com competitiu. Si puc aportar el meu gra de sorra a tots aquests nens de competició i potenciar l’escola de pàdel, estaré molt content.

És un esport que ha crescut molt…

Sí, el pàdel és un esport que ha crescut molt, cada cop hi juga més gent i cada cop competeix més gent. Estan sorgint joves molt talentosos i crec que s’està expandint per tot el món, especialment amb esdeveniments com el Premier Padel. Si es vol arribar a ser professional, crec que tot just estem al començament i que aquest esport té molt més recorregut per evolucionar.

Quines característiques ha de tenir un bon jugador de pàdel?

Les característiques depenen de a quin costat juguis. Si jugues al drive, necessites unes habilitats i si jugues al revés, unes altres. Però ara, amb l’evolució del pàdel, és un esport cada cop més físic, que requereix més potència i força. Si no tens un bon esmatx o no ets molt bo i intel·ligent en el joc, comença a ser un esport complicat.

Quins objectius es marca en aquesta nova etapa?

“Vull fer créixer l’escola perquè cada cop més persones en puguin gaudir.”

Sempre intento que els nens de competició i la gent que entreno tinguin una bona evolució i estiguin contents amb els seus progressos. A més a més, la meva intenció és fer créixer l’escola perquè cada cop més persones puguin gaudir i aprendre aquest esport. La seva satisfacció és molt important per a mi.